Resor

Länder jag har varit i: 1.Sverige 2.Tunisien 3.Spanien 4.Malta 5.Danmark 6.Grekland 7.Turkiet 8.Norge 9.Thailand 10.Burma 11.Laos 12.Vietnam 13.Kambodja 14.Malaysia 15.USA 16.Mexiko 17.England 18.Finland 19.Nicaragua 20. El Salvador 21. Honduras 22.Guatemala 23. Belize

Länder jag vill åka till: Cuba, Dominikanska republiken, Bahamas, Hawaii, Costa Rica, Panama, Colombia, Peru, Bolivia, Ecuador, Uruguay, Chile, Brasilien, Argentina, Indien, Nepal, Sri Lanka, Kina, Japan, Filippinerna, Indonesien, Australien, Tasmanien, Nya Zeeland, Fiji, Samoa, Salomonöarna, Pulau, Vanuatu, Tonga, Papa nya Guinea, Mikronesien, Etiopien, Kenya, Tanzania, Zanzibar, Madagaskar, Egypten, Sydafrika, Island, Skottland, Irland, Portugal, Italien, Frankrike, Belgien, Holland, Schweiz, Polen, Ryssland, Ukraina, Tyskland, Tjeckien, Rumänien, Ungern, Kroatien, Albanien, Georgien

lördag 23 oktober 2010

Chiang Mai


Jag befinner mig just nu i Chiang Mai  i norra Thailand, tar det mest lugnt och njuter av livet. Min vän Tom mötte upp mig den 21 okt när jag kom till flygplatsen här, sådant känns som ren lyx när man reser själv. Vi har besökt Doi Suthep, ett buddhistiskt tempel och beundrat utsikten över staden därifran. Dagen efter åkte vi upp i bergen till Tiger Kingdom och klappade tigrar, otroligt vackra djur men det var läskigt som tusan. Jag var en halv sekund från att bli revirmarkerad av en testosteronstinn tigerhanne men jag hann precis springa undan sa jag slapp få hans (vad det nu var han sprutade ut) på mig. Jag tror att kvinnan som stod bredvid mig fick på sig däremot haha. Efter detta äventyr åkte vi vidare upp i berget till djungeln med fantastiska vyer, höga vackra träd som jag aldrig sett förut. Små söta byar dit turister troligtvis aldrig tar sig. Det är varmt väder och fin natur, billig och god mat. Älskar livet här.


1 kommentar: