Resor

Länder jag har varit i: 1.Sverige 2.Tunisien 3.Spanien 4.Malta 5.Danmark 6.Grekland 7.Turkiet 8.Norge 9.Thailand 10.Burma 11.Laos 12.Vietnam 13.Kambodja 14.Malaysia 15.USA 16.Mexiko 17.England 18.Finland 19.Nicaragua 20. El Salvador 21. Honduras 22.Guatemala 23. Belize

Länder jag vill åka till: Cuba, Dominikanska republiken, Bahamas, Hawaii, Costa Rica, Panama, Colombia, Peru, Bolivia, Ecuador, Uruguay, Chile, Brasilien, Argentina, Indien, Nepal, Sri Lanka, Kina, Japan, Filippinerna, Indonesien, Australien, Tasmanien, Nya Zeeland, Fiji, Samoa, Salomonöarna, Pulau, Vanuatu, Tonga, Papa nya Guinea, Mikronesien, Etiopien, Kenya, Tanzania, Zanzibar, Madagaskar, Egypten, Sydafrika, Island, Skottland, Irland, Portugal, Italien, Frankrike, Belgien, Holland, Schweiz, Polen, Ryssland, Ukraina, Tyskland, Tjeckien, Rumänien, Ungern, Kroatien, Albanien, Georgien

fredag 1 april 2011

Tillbaka i Laguna Beach

Den 29 mars vaknade vi hemma i Laguna Beach i den stora mjuka sangen med havsutsikt. Solen sken och det kandes riktigt bra att vara tillbaka. Pa eftermiddagen kom grannen med sin dotter Annabelle och vi var barnvakt at henne, innan vi gick ut kladde vi pa henne och stylade henne sa hon sag ut som hon tillhorde familjen, hon hade min troja, en tuff liten jacka och om halsen hade hon min sjal. Nar vi gick till stranden rackte jag min hand till henne och hon tog tag i den och vi gick tryggt och sakert over vagen. Nar vi kom fram till stranden sag vi tre delfiner som lekte och simmade fram och tillbaka nara strandkanten. Vi tittade pa dem sedan lekte vi med Annabelle och skrattade och ritade saker i sanden, vi fick flera ganger springa undan for vagorna som ibland kom langt upp pa stranden. Sedan byggde vi en sjograsmanniska, sedan gick vi hemat igen men pa slutet fick hon hoppa upp pa min rygg for hon hade fatt sand i skorna, vi fick valdigt fin kontakt och hon berattade for mig att hon en gang tidigare hade ramlat och gjort illa sig pa stranden nar hon var med en kompis. Innan Annabelle gick hem med sin mamma fragade hon mig om jag kunde komma pa hennes show i skolan dagen efter, jag blev alldeles rord. Efter att Annabelle gatt hem, akte vi och badade jacuzzi hos Gonzalos kompis sedan at vi cheesecake och drack te i sangen innan vi somnade.

Den 30 mars var det soligt och fint vader, jag sprang upp till bergen till "top of the world", nar jag var dar uppe sag jag tre skallerormar pa vagen sa da vande jag och sprang tillbaka igen, jag hade ingen lust att springa pa en orm. Pa kvallen tog vi en promenad och gick till oppet hus pa Vedas highschool, det var intressant Gonzalo pratade med hans larare hur han skotte sig i skolan. Den 31 mars var det otroligt varmt och soligt, pa eftermiddagen akte vi ut med kayakerna, Gonzalo larde mig hur jag skulle paddla, vi sag solnedgangen nar vi var ute pa havet. Pa piren satt det fullt med pelikaner, jag hor nagon flasa bakom mig, tankte forst att nagon annan ocksa ar ute med kayak men nar jag vander mig om ser jag en stor sal komma simmande precis vid min kayak. Det var helt magiskt att komma sa nara det stora djuret som inte brydde sig ett dugg om att jag var dar, jag utbrister: wow! och tankte varfor har jag inte akt ut med kayaken tidigare.

Den 2 april akte vi till huset i Joshua Tree, vi kom fram pa kvallen och badade i desert hotsprings. Den 3 april at vi frukost ute, sedan lade vi oss och stekte lite i solen. Det hade blivit mer gront i oknen nu an sist nar vi var dar och kaniner och harar overallt, jag kom riktigt nara en kanin som jag tog fina foton av. Pa kvallen akte vi till pappys & haretts och lyssnade pa musik och dansade lite. Den 4 april vaknade vi tidigt pa morgonen, packade och akte tillbaka till Laguna beach. Nar vi kom fram sprang Gonzalo upp till lagenheten och gjorde sig iordning till jobbet medan jag packade ur bilen. Nar jag gar mot grinden i garaget med alla vaskorna sa ser jag till min forfaran att den ar stangd och last som den gor automatiskt. Jag ropar upp till lagenheten men ingen svarar far nastan lite panik och forsoker hitta en vag att klattra ut darifran men det ar for hogt och ingen bra vag, jag ropar annu hogre och till slut hor Gonzalo mig fran badrummet, han springer ned i bara handuken. Jag drar en lattad suck, precis nar jag kommer innanfor dorren ringer telefonen och det ar Rebecca fran jobbet pa forlossningen hemma och hon sager att hon ar framme i laguna beach nu. Jag gar till bensinstationen dar jag trodde att hon var men hittar inte henne sa jag gar tillbaka hem och det visar sig att hon ar langre bort. Men sedan traffar jag henne pa stranden, vi solar lite och pratar det kanns inte som vi har varit borta fran Sverige sa lange, men Rebecca har varit i USA som aupair nu i 13 manader. Sedan gar vi till taco loco och ater tacos och jag visar hur vi bor har i laguna beach, tyvarr sa maste hon aka med sina kompisar vidare mot San Diego. Nar jag kommer upp till lagenheten lagger jag mig trott pa sangen och slocknar. Nar jag vaknar igen ar det for lange sedan morkt. Den 5 april akte vi och handlade pa dagen, sedan hade vi tankt aka till hollywood i Los Angeles, vi lade oss och vila innan vi akte men sedan vaknade vi inte forran klockan 2 pa natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar