Resor

Länder jag har varit i: 1.Sverige 2.Tunisien 3.Spanien 4.Malta 5.Danmark 6.Grekland 7.Turkiet 8.Norge 9.Thailand 10.Burma 11.Laos 12.Vietnam 13.Kambodja 14.Malaysia 15.USA 16.Mexiko 17.England 18.Finland 19.Nicaragua 20. El Salvador 21. Honduras 22.Guatemala 23. Belize

Länder jag vill åka till: Cuba, Dominikanska republiken, Bahamas, Hawaii, Costa Rica, Panama, Colombia, Peru, Bolivia, Ecuador, Uruguay, Chile, Brasilien, Argentina, Indien, Nepal, Sri Lanka, Kina, Japan, Filippinerna, Indonesien, Australien, Tasmanien, Nya Zeeland, Fiji, Samoa, Salomonöarna, Pulau, Vanuatu, Tonga, Papa nya Guinea, Mikronesien, Etiopien, Kenya, Tanzania, Zanzibar, Madagaskar, Egypten, Sydafrika, Island, Skottland, Irland, Portugal, Italien, Frankrike, Belgien, Holland, Schweiz, Polen, Ryssland, Ukraina, Tyskland, Tjeckien, Rumänien, Ungern, Kroatien, Albanien, Georgien

tisdag 2 november 2010

Pai


På morgonen den 31 oktober tog jag farväl av Keni och tog en minibuss till den lilla hippiestaden Pai, vägen dit tar ungefär 3 timmar och den har närmare bestämt 762 kurvor, otroligt nog så sov jag hela vägen dit utan problem. Väl framme kom Tom och hämtade mig med mc och jag bor sedan dess på TTK guesthouse som ägs av hans pappa. På kvällen åkte vi till ett litet fullmoonparty i djungeln, jag fick lift på mc av en israelisk man, på vägen dit satt jag och tittade upp mot den stjärnklara himlen och var helt lyrisk. När vi kom fram var det totalt kolsvart men jag lyckades fiska upp min ficklampa ur väskan och vi hittade upp till partyt på Joyce farm, de spelade schysst reaggemusik först men sedan spelades bara förstörd technomusik (som ingen gillade) resten av kvällen. Men jag tänkte inte så mycket på musiken, jag satt med sköna människor vid en eld, sedan skickade folk upp brinnande rislyktor mot himlen, det är magiskt vackert att se dom sväva iväg i den mörka natten. Jag satt och pratade med Tom, hans syster Emeli kom dit hon var trevlig, vi pratade om meditation sedan följde jag med henne till elden för att säga hejdå till några vänner, där träffade jag Gonzalo (Mexiko). Vi pratade om mitt drömland Mexiko och om Mayaindianer, han berättade om symboler jag borde se och tatuera från Mayatemplet Chichen Itza.

Dagen efter tog jag det mest lugnt och försökte landa lite i Pai, saknade min vän Keni från Chiang Mai också. Jag planerade att hyra en cykel och cykla till ett vattenfall nästa dag, men när jag var ute och letade efter en snygg väska träffade jag Emelie och Gonzalo igen, de satt och åt papayasallad. Gonzalo är en intressant hippie från Mexiko, Emelie avrådde mig från att cykla till vattenfall och jag vågade inte hyra mc själv, menGonzalo erbjöd sig att ta mig med på sin mc någonstans. Vi bestämde oss för att åka tillsammas till Hot springs utanför Pai och bada följande dag. Jag gick och hälsade på honom i hans bambuhydda nummer 12 på "Pai River Lodge" nere vid floden dagen efter och han bjöd på en supergod papayasallad innan vi åkte iväg. Även två Argentinska grabbar Jeremias och Pablo kom dit och åt med oss. Till slut kom vi i alla fall iväg, vi badade i flera timmar i Spa Exotic nära Tha Pai Hot Spring och flera trevliga, snygga människor kom dit. Det fanns speciellt en kille från Switzerland som var otroligt snygg och sexig, men ju mer han ville visa hur stolt han var över sitt utseende och sin kropp desto fulare blev han i mina ögon... Imorgon ska jag hänga med Gonzalo till ett vattenfall och han ska lära mig köra mc.

1 kommentar:

  1. Du tycks ha fäst dig vid Thailand, men vad gör det att du blir kvar i samma land ett tag när du har så mycket tid på dig att resa runt i världen. Huvudsaken är att du trivs där du är och med ditt liv. Varma kramar från Mamma, som trivs med mitt liv.

    SvaraRadera