Resor

Länder jag har varit i: 1.Sverige 2.Tunisien 3.Spanien 4.Malta 5.Danmark 6.Grekland 7.Turkiet 8.Norge 9.Thailand 10.Burma 11.Laos 12.Vietnam 13.Kambodja 14.Malaysia 15.USA 16.Mexiko 17.England 18.Finland 19.Nicaragua 20. El Salvador 21. Honduras 22.Guatemala 23. Belize

Länder jag vill åka till: Cuba, Dominikanska republiken, Bahamas, Hawaii, Costa Rica, Panama, Colombia, Peru, Bolivia, Ecuador, Uruguay, Chile, Brasilien, Argentina, Indien, Nepal, Sri Lanka, Kina, Japan, Filippinerna, Indonesien, Australien, Tasmanien, Nya Zeeland, Fiji, Samoa, Salomonöarna, Pulau, Vanuatu, Tonga, Papa nya Guinea, Mikronesien, Etiopien, Kenya, Tanzania, Zanzibar, Madagaskar, Egypten, Sydafrika, Island, Skottland, Irland, Portugal, Italien, Frankrike, Belgien, Holland, Schweiz, Polen, Ryssland, Ukraina, Tyskland, Tjeckien, Rumänien, Ungern, Kroatien, Albanien, Georgien

söndag 8 maj 2011

London

Den 5 maj kl.07.50 landade jag på Heathrow i London. Jag tog tunnelbanan till King X road och tog in på ett hostel som hette clink 172 tror jag. Sedan åkte jag till London bridge, gick längs Thames river till London eye (det stora pariserhjulet), gick över bron och förbi Big Ben, sedan gick jag till Buckingham Palace, satt vid statyn utanför en stund i solskenet men sedan gick jag till parken bredvid, där lade jag mig ned i gräset och somnade av utmattning med min väska som huvudkudde. När jag vaknade gick jag till Picadilly circus sedan åkte jag tillbaka till King cross road och vilade en stund. På kvällen träffade jag Rebaz och hans italienska kompis, de bodde på ett hostel i närheten. Vi hängde lite på deras hostel sedan gick jag till mitt dormroom och sov. Den 6 maj gick jag till Covent Garden, när jag var nästan framme träffade jag på en indisk kille som jag frågade om vägen, han följde med mig och visade vart det låg. Nästan det första han började prata om var att han hade hört att svenska tjejer var väldigt bra i sängen, jag fnissade lite åt det han sa men sedan frågade han om han kunde hölja med till mitt hostel så vi kunde ha lite kul, jag sa vänligt men bestämt nej och berättade att jag var gift, han sa att ingen behöver få veta något, jag blev trött och sur och sa återigen nej. Han lommade besviket därifrån efter ett tag, jag drog en lättnadens suck.

Sedan gick jag runt lite i covent garden, hittade ett mysigt litet ställe där jag beställde supergod frusen yoghurt med massor med olika frukt och bär som jag satt i en hängmatta och mumsade på. Sedan gick jag till Trafalgar square, lyssnade på en kille som stod och spelade gitarr sedan lade jag mig uppe på statyn och solade. Rebaz kom dit och mötte mig, jag tog med honom så han fick se Big Ben och London Eye, sedan gick vi tillbaka till Trafalgar square. Där gick vi in på ett konstmuseum och kollade. Sedan gick vi till Covent Garden och jag beställde en ny frusen yoghurt med frukter och bär, sedan slog vi oss ned i varsin hängmatta. Rebaz skulle träffa några kompisar så han åkte tillbaka före mig, jag promenerade tillbaka efter en stund. På kvällen träffade jag Rebaz en liten stund vid hans hostel sedan gick jag och sov ganska tidigt eftersom jag skulle ta flyget hem dagen efter. Den 7 maj vaknade jag av mig själv innan väckarklockan ringt så jag checkade ut och tog mig till Liverpool station där jag tog bussen till Stansted flygplats, jag checkade in och sedan la jag mig och vilade tills gaten hade öppnat och jag kunde gå på flyget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar